Tags

Featured Posts

Random Posts

Recent Posts

2017. május 31., szerda

Motiválódj!

Írta: Vadóc Tamás

Még a legmotiváltabb emberek is néha úgy érzik, hogy nincs kedvük semmihez, amivel nincs semmi probléma, ugyanakkor ha úgy érezzük, hogy megállt az életünk, egy helyben toporgunk, miközben mindazt, amiben tehetségesek vagyunk, nem űzzük, fontos, hogy intézkedjünk, különben kellemetlen napoknak nézhetünk elébe. De mit tehetünk akkor, ha még az ágyból sincs kedvünk kikelni, és az egyetlen, amit szívesen teszünk, az csak a panaszkodás, hogy semmi nem történik az életünkben?

1. Keressünk egy célt


Lehet, hogy számmal kellett volna írnom, de fontos kiemelnem a legfőbb problémát, amibe ilyenkor belefutunk – mindent egyszerre akarunk csinálni. Betáblázzuk magunkat hétfőtől vasárnapig, és még kedd sincs, de már fel is adtuk. Mert szeretnénk bejárni az órákra, elmenni dolgozni, otthon nagytakarítani, bevásárolni, nyelvet is tanulni, elmenni edzésre, és a végeláthatatlannak tűnő listánk minden egyes feladatát kipipálni. Én magam is úgy indítottam az „újramotiválódási” folyamatot, hogy írtam egy listát azokról, amit szeretnék elintézni, csak épp azt nem vettem figyelembe, hogy a fokozatosság itt is a kulcs. Természetesen amikor negyedannyit sem sikerült elintéznem, mint szerettem volna, akkor még pocsékabb érzésem volt, mint amikor nem csináltam semmit egész nap, és emiatt fogott el a rossz kedv.
Összpontosítsunk egy olyan dologra, amit szeretnénk elintézni, és csak arra. Ha azt elintéztük, akkor akár meg is jutalmazhatjuk magunkat egy kis pihenővel, vagy csak magával a tudattal, hogy végre a vörös felkiáltójeles feladatot megcsináltuk, majd léphetünk tovább a következő célra.

2. Inspiráció


Én úgy vettem észre, hogy sokkal nagyobb inspiráció az, hogy valamit azért akarok megcsinálni, mert csupa pozitív hatása lesz annak az elintézett teendőnek, mintha arra gondolnék, hogy „Úr Isten, mi lesz velem, ha ezt sem csinálom meg”. A legjobb inspiráció talán az, hogy kérdezzünk meg másokat, vagy olvassunk sikersztorikat azzal kapcsolatban, amivel mi akarunk foglalkozni, amit el akarunk intézni. Könyvet szeretnénk írni, de nincs hozzá kedvünk? – Nézd csak meg, J.K. Rowling milyen sikeres volt a Harry Potter sorozatokkal, pedig nem emberfeletti képességekkel született ő sem. Le szeretnénk fogyni, de lusták vagyunk? – Nézd csak meg, milyen jól néz ki az az illető a strandon, és hogy bámulnak utána az emberek irigykedve, utálkozva, amiért ő motivált volt, és elérte a célját.

 3. Tervezz előre!


Nincs az az épület, amit megterveznek 1 nap alatt, majd másnap fel is építik azonnal. A motivációval is hasonlóan kell bánni. Én szuperprogramozó akartam lenni 1 hét alatt, és elkezdtem annyi videót nézni, hogy végül semmire nem emlékeztem belőlük. Rá kellett jönnöm, hogy mindenhez idő kell, és megfelelően kell előre terveznem ahhoz, hogy a kivitelezés se csődöljön be.

4. Nem vagy egyedül!



A legfontosabb, hogy minden sikeres ember attól lett sikeres, hogy a kitűzött céljait elérte. Nem kell nagy dolgokban gondolkodni, nem a világ meghódítását kell célnak kitűznünk, de mindaz, amit szeretnénk elérni, sokszor végeláthatatlan folyamatnak tűnik, és belebukunk, mert túl gyorsan, vagy épp egyedül akarjuk elintézni. Ne félj barátoktól, ismerősöktől, szülőktől, csoportoktól segítséget kérni, hiszen néha mindnyájunknak szüksége lehet egy kis biztatásra, segítségre.


Nincsenek megjegyzések:
Írj megjegyzés

Szeretnél értesülni a legfrissebb hírekről?
Iratkozz fel hírlevelünkre! !