Tags

Featured Posts

Random Posts

Recent Posts

2017. június 7., szerda

Ön azonos-e magával?

Írta: Szuhai Nóra

Persze, hiszen én, én vagyok. Cselekszem, gondolkodom, érzek. Vannak vágyaim, álmaim, céljaim. Vannak jó és kevésbé jó kapcsolataim. Azonos vagyok magammal.

Az önazonosság több ennél. Azt jelenti, a saját igényeim, a saját tudatosított belső lehetőségeim és érzéseim szerint élek. Az alábbi zen történet a kedvencem ennek bemutatására.

Két hullám a part felé sodródva beszélgetett egymással az óceánban. A nagyobbik végtelenül szomorú volt, a kisebbik azonban békésen sodródott mellette.
- Ha látnád, amit én látok innen fentről – mondta a nagyobbik hullám a kisebbnek –, nem lennél ilyen vidám.
- Miért, mit látsz?
- Hamarosan partot érünk, és akkor végünk.
- Vagy úgy – mondta a kisebbik hullám –, akkor hát minden rendben.
- Megőrültél!?
- Nem, csak tudok valamit, ami azt súgja, minden rendben lesz, mondta a kicsi hullám. Ha szeretnéd, neked is elmondom.
Nagyobbik barátunk egyszerre kíváncsi és gyanakvó. 
- Sok pénzembe kerül majd e titok?
- Nem, egyáltalán nem.
- Harminc évig kell tán zazent ülnöm érte lótuszülésben?
- Nem, dehogy – feleli a kisebbik hullám. – Az egész csupán öt szó.
- Öt szó!!? Bökd már ki végre!
Mire a kicsiny hullám csendesen így szól: 
- Nem hullám vagy, hanem víz.


Felismerni a lényegünket, az érzéseinket, a viszonyainkat, gondolat és hitvilágunkat, az első és legfontosabb lépés afelé, hogy önazonos módon élhessünk. Ez hozzásegít ahhoz, hogy saját igények mentén számunkra kiegyensúlyozott állapotot hozzunk létre anélkül, hogy mások elvárásainak akarnánk megfelelni. Az önazonos viselkedés egyensúlya abban rejlik, hogy rugalmas alkalmazkodással odafigyelünk arra, ami számunkra fontos, azzal együtt, hogy tiszteletben tartjuk a környezetünkből fakadó lehetőségeket.
Nekem a belső utazásom elején hónapokba telt, amíg meg tudtam fogalmazni az akkor valós válaszaimat, de megérte. Azóta is időnként előveszem ezt a listát, és átgondolom mi változott, hol tartok most. Mutatok néhány alap kérdést, amit érdemes komolyan megválaszolni.

  •   Milyen körülmények között élek és miért? Mik a vágyott körülmények, amiben igazán komfortosan érezném magam?
  •   Milyen krízisek/nehézségek közé sodort az élet? Mire tanít ez engem?
  •   Mi az igazi problémám? Mire hívja fel általa az életem a figyelmemet? (Hol vannak a gyengeségeim?)
  •   Hogyan tudom a mindennapjaimat a belsőmből fakadó élményekkel értelmesen betölteni?
  •   Hogyan tudom elengedni a múltamat, hogy optimálisan megformáljam a jelent, hogy a jövőben a kívánt „végállapotot" elérjem? (Hol vannak az erősségeim?)
  •   Mi az álmom? Milyen szerepet játszanék el szívesen az életben?
  •   Milyen helyzetben érezném magamat a legjobban?
  •   Milyen a „kívánság-önéletrajzom"? (hivatás, karrierút, tudás, ismeretek, tapasztalat)
  •   Milyen kapcsolatokkal vettem körül magam? Miért? Milyeneket szeretnék? Miért?
  •   Mit kell tennem, hogy az életemből mestermű legyen? Mit tenne egy mester az én helyzetemben? Tulajdonképpen mi akadályoz meg abban, hogy ugyanezt tegyem?



Figyelj magadra! A reakcióidra, az érzéseidre, a gondolataidra, arra, hogy mit miért teszel, vagy nem teszel. Ha tudatosítod, milyen folyamatok zajlanak benned, esélyt adsz magadnak arra, hogy közelíts a számodra ideális életvitel felé. Megtapasztalhatod azokat a területeket, amikben még fejlődnöd kell, és azt, hogy mik azok a helyzetek, eszmék, cselekvések, kik azok az emberek, akik boldoggá tesznek.


Nincsenek megjegyzések:
Írj megjegyzés

Szeretnél értesülni a legfrissebb hírekről?
Iratkozz fel hírlevelünkre! !