Tags

Featured Posts

Random Posts

Recent Posts

2017. március 30., csütörtök

Csak könnyedén…

Írta: Szuhai Nóra

Gyakran halljuk a médiában, olvasunk róla, hogy mennyire fontos az élethez való pozitív hozzáállás. Jó, jó, mondhatják, de hogyan legyek pozitív, amikor csökken a forgalma az üzletemnek, amikor drágul az élet, amikor annyit kell dolgozni, hogy nincs időm a családomra… Ilyen helyzetben nem lehet jókedvvel és gondtalanul élni!

Persze ha magasabb lenne az életszínvonalam, ha többet keresnék, ha lenne több diplomám, de így!
Miért annyira fontos, és mire van szükség ahhoz, hogy kialakuljon bennünk a pozitív életérzés? Milyen feltételei vannak a jó közérzetnek?

Társadalom kutatók munkájának eredményeit összesítve megállapítható, hogy azokban az országokban, ahol magas az életszínvonal nagyobb az anyagi jólét, az emberek átlagosan boldogabbak. A GDP-vel egy ideig egyenesen arányosan nő a boldogságfaktor, de van egy határ, ami után nem emelkedik. Pl. az USA-ban az 50.-es évek óta kb. állandó szintre állt be. Azt is megfigyelték, hogy a társadalmi egyenlőtlenségek fokozzák az emberekben az elégedetlenséget, míg a kiszámíthatóság, növeli azt. A kutatók szerint javítja az elégedettség érzését, ha a személyes választási szabadság igen sokrétű. Ha választhatok életmód, jövőkép, munkahely, életforma, családi perspektívák tekintetében az elégedettség fokozódik. Lényeges, hogy azt érezzem, a saját kezemben van a sorsom, én irányítom a körülményeimet.


Sokszor és sok embertől hallottam már, hogy nem tehetek semmit, mert a családom elvárja…, a munkahelyemet csak így tudom megtartani…, a jelen anyagi helyzetem nem engedi meg. Nagyon sokan kiengedik a kezükből saját életük irányítását, és olyan helyzetekbe sodródnak, ami nem elégíti ki őket sem lelkileg, sem fizikailag, sem anyagilag. Ez jó kifogásnak látszik, de nem az. Teljes mértékben felelősek vagyunk mindazért, ami történik és történni fog velünk. Én azt szoktam mondani: mindenkivel azt lehet megtenni, amit megenged. Ez az állítás eleinte ellenkezést, és értetlenséget vált ki, pedig ennek belátása nélkül nem lehet elindulni a pozitív életérzés irányába. Ez a mondat ugyanis arról szól, hogy sorsom alakítója én magam vagyok, mert a saját személyes döntéseimen múlik, mi történik velem. Senkit nem lehet belekényszeríteni egy megalázó, vagy rossz dologba, ha Ő nem akarja. Az életem felelőssége az enyém. Az én egyéni döntésemen múlik, hogy meg merem-e élni a sikert, az anyagi jólétet, a békés családot, azt, hogy van időm mindenre. Az életünkben történt jó és rossz dolgoknak egyaránt okai és a jövőbeli történéseinek előidézői vagyunk. Tudatos és tudatalatti agyunk, valódi lényünk irányít bennünket.


Nincsenek megjegyzések:
Írj megjegyzés

Szeretnél értesülni a legfrissebb hírekről?
Iratkozz fel hírlevelünkre! !